Een schattige illustratie van mij en repelsteeltje…
Nog onder constructie.
Hopelijk kunnen jullie me even te hulp schieten met wat feedback, want ik heb het gevoel dat sommige dingen niet kloppen maar ik weet even niet zo snel hoe ik het moet oplossen.
hoi jo, i would say try to avoid or better yet get rid of your soft brushes for a while, until you have the hard brushes under control. Later you'll learn when it's good to use a softer brush. When you use a hard brush (pref with no pressure sensitivity to learn) you painting will have a crisper look.
ReplyDeletei think it would help you if you would draw the construction of your character. because right now the nose,mouth and chin are not at the right place, same goes for the elbow and her ear. hope this helps
ReplyDeletenog bedankt voor de feedback allen :D
ReplyDelete@ Eric: met soft brushes, bedoel je daarmee de zachte rand rondom de brush? want die gebruik ik eigenlijk nooit :P ik maak alleen gebruik van de pen pressure met de standaard brush en verder zet ik de hardness op 100% meestal ga ik daarna met Smudge tool alles nog ff wat zachter maken.
maar misschien is het wel leerzaam om idd zonder pressure te werken.
@ Eveline: ja misschien moet ik even een constructie erboven op leggen. maar het oor en de verhouding van de ogen en de neus is met opzet gedaan, ik vond dat juist wel wat hebben als dat iets uit verband getrokken is. maar de kin en de arm vind ik ook raar dus ik ga daar nog even aan zitten. Thnx
ah i see, your a smudger :D. Well in that case stop using the smudge tool! that's not going to help you learn how to render. As for the pressure sensitivity, it's a personal choice. I use them both. Most of the time i use the standard round brush with sensitivity turned off and the chalk brush with sensitivity turned off. Then when i feel like i need to be able to get variation in opacity within a delicate range i use the pressure sensitive round brush.
ReplyDeleteThe thing about having pressure sensitivity turned off is that you are laying down FAT PAINT, which gives your painting a crisper look + less muddy look, especially if you stay between 70 -100 %. Personally i found that 90% is the best cuase you can still mix colors without getting that translucent look.
hope this helps. :)
:c no smudging?...
ReplyDeleteoke ik zal proberen er van af te blijven :P
erg bedankt voor de tips :D ik ga proberen ook af en toe zonder pen pressure te werken en met een tranparantie tussen 70-100 %
thnx ^^
Opacity brush of geen opacity is personal preference. Het is wel goed om te leren painten op Eric's manier, maar over het algemeen is er geen "foute manier" zolang het eindresultaat goed is. Smudgen is geen goed idee though, daar schiet je niets mee op.
ReplyDeleteIk gebruik meestal beide brushes door elkaar, ligt er ook weer aan wat ik paint en in welk stadium van rendering ik zit though.