Wednesday, January 11, 2012

2012 so far... holiday = good for paintin


Practicing environments... blending with photo textures etc. So flippin hard =(
Anyone got some tips?


Gonna do a few more of these spectre's.. they are fun and didnt take that long to do either.




These little guys are sprites.. gonna do a few more of em.

6 comments:

  1. What mr Zhu said is if you're using textures or a photoplate, you gotta keep the density even. In the overgown one, you can see the huge difference in detail where you painted stuff and where you used textures. I guess that's what makes it look weird. But the second one is a lot better.

    And those sprites are pretty awesome. They remind me of the Lilties in Final Fantasy Crystal Chronicles a bit.

    ReplyDelete
  2. the sprites actually reminds me of Arthur.
    but done good work there ^^

    ReplyDelete
  3. bedoel je de achtergrond gebouwen? Ik zat daar een beetje over te twijfelen. Ik ga missch nog een uurtje op werken.. kijken of ik de detail level beter kan verspreiden.. maar tis echt lastig =P
    Op een gegeven moment ga jeje afvragen of je meer tijd in wil steken voor die detail.. of zegt wat je hebt al genoeg.

    ReplyDelete
  4. Yeah, maar bijvoorbeeld ook de muur rechts, die planten zijn super detailed en de muur eronder niet. Feng Zhu had nog wat design cinema waarin ie het wel chill uit legt, maar weet zo niet meer welke.

    ReplyDelete
  5. Ye weet t, ik heb een heleboel gekeken.

    ReplyDelete
  6. nice amounta work lloyd san,

    die warrior...goblin? zijn armor is dezelfde kleur als de BG waardoor die wegvalt. did heb je proberen op te lossen met wat verdwaalde rimlights

    tipje: doe eerst een studie van armor het dier waar dat beest op gebaseerd is en ga dan die dude painte, dan implementeer je direct al je studies.

    en overall gebruik een bredere set aan values

    ReplyDelete