Monday, August 30, 2010

Zerg UNIT

Ey guys and girls,

StarCraft2 is AWSOME...

Ben de laatste tijd aan het proberen met kleur*licht te werken... Blijft lastig maar ik merk dat het er een stuk proffesioneler uitziet dat hoe ik eerst kleurde.



Painted without REF. Begonnen met hele losse lijnen. Daarna heb ik geprobeert de 3D vormen te simplificeren (Om mezelf juiste belichting aan te leren). Daarna hele harde lijnen, en vervolgens het postuur met donker ingekleurd. In de laag ONDER de donkere profiel laag ben ik begonnen met inkleuren. Daarna in een laag boven alle lagen, alles opgelicht...

Little over 1 hour.

Plez giv Mi Critz!


Update na Peter's comment

9 comments:

  1. Oew en ik speel Terran in SC2 btw... niet ZERG XD

    ReplyDelete
  2. effin' HYDRALISK FOR THE WIN!
    goed, ik speel dus Zerg. Als je goed naar die smerige aliens kijkt hebben ze allemaal shiny pantsers en creep over zich heenlopen. je beestje is nog een beetje dull, gooi er wat stevige highlights overheen en probeer dat pantser er echt uit te laten komen. hmmm...shiny.....

    ReplyDelete
  3. Ye ik vond het "eng" om er te harde hihlights in toe te voegen XD... Heb nu geprobeert wat textures te knippen en plakken ;p

    ReplyDelete
  4. hoe langer ik er naar kijk hoe meer dat groene bij zn torso op een stropdas begint te lijken en zn kop op die van mn baas...brrr....

    ReplyDelete
  5. MR Joris.. while u busy.. do ze Feng Zhu thing...!
    Maak een puur zwart layer helemaal boven aan.. en zet em op Saturation. Hierdoor word je hele tekening zwart wit.. en kan je heel goed naar de values kijken. En pak gewoon wat licht en donkere kleure... en als t teveel is kan je t altijd wat terug brengen.

    and uhh... de voorste been lijkt kleiner dan de been iets verderop :P... hij moet de lichaam iets meer overlappen.

    cherrios

    ReplyDelete
  6. Damn dude, i have to say you're improving fast, just look at your older posts!! I have to agree with Lloyd and Peter on the value thing. Jut through in some more range of lights and darks and you'll see that your painting will come to life. Plains are the way to go ;)

    oh yeah, and choose a light source (primary, secondary, etc)

    ReplyDelete
  7. oh yeah, and you couldn't find ref of this guy? dude i see them in the park all the time, and hanging in front of liquor stores... damn loiterers

    ReplyDelete
  8. Tnx for the tips guys!

    What I meant with no REF was that I didn't took the design of a character from Starcraft2. Only the Idea of the ZERG race...

    I did tried to work with the black/white layer, tried to make the eyes and the tummy line the "focus-road". But I started out with very dark values and tried to light that up, but I found myself scared of putting in those hard light values and I guess that's why it's so dim. I'll try to be less scared next time though XD

    ReplyDelete
  9. gaas painte met REF dan lul :)

    ReplyDelete